Publicitatea, reclama si promovarea on line# rolul lor in consumul de bunuri si servicii

  Reclama si promovarea on line, advertising-ul reprezinta incurajarea oamenilor sa cumpere produse prin mijloacele publicitatii, o comunicare impersonala a informatiei care are drept scop promovarea de produse. Este un proces complicat prin care producatorii si comerciantii vor sa informeze oamenii despre produsele lor, cu scopul final de achizitie a acestora . Mesajul unei reclame e : Munceste mai mult, produce mai mult, fa mai multi bani, cumpara mai mult! Acesta este sloganul, neoficial, al societatii de consum, societate in care acum traim. Reclama, promovarea sta la temelia acestei societati, si joaca un rol esential in procesul de dezvoltare al  economiei. Cu toate acestea ea presupune si consecinte sociale negative(ex email-luri cu scop comercial nesolicitate de utilizatori pe internet, invadarea  spatiului public, reclamele de tot felul ajungand si in scoli, unii considerand acest fapt o forma de exploatare a copiilor)
 Cea mai eficienta forma de publicitate este considerata a fi reclama mass-market prin intermediul televiziunii. Canalele TV incaseaza preturi ridicate pentru spatiu de reclama in timpul unor evenimente populare. (Super Bowl-ul american, unde in 2007 treizeci de secunde de reclama costau 2.7 milion$)
  Panourile mobile sunt folosite in diferite moduri in marile orase peste tot in lume pentru publicitate( reclama targhetata, campanii publicitare scurte de o zi sau pe termen lung, evenimente sportive, deschideri de mall-uri, mesaje de constientizare)
  Un fenomen recent dar care ia o amploare deosebita este publicitatea pe World Wide Web
  Costul  pentru promovare on line depind de relevanta continutului de pe website si de traficul pe care il are website-ul. Promovarea on line se face si prin email dar email-urile nedorite, nesolicitate sunt cunoscute sub numele de spam.
 Publicitatea din "gura-n gura" este un mod gratuit de promovare, care iti asigura vizibilitate la costuri minime. 
 In ultimii cinzeci de ani s-a dezvoltat o intreaga stiinta, marketing analytics and effectiveness, pentru a determina impactul actiuniilor de marketing asupra consumatorilor, vanzarilor, profitului si impartirea pietei.
 Astfel, publicitatea o putem defini ca fiind orice forma platita de prezentare si promovare impersonala a ideilor, bunurilor sau serviciilor prin mijloace de informare in masa de catre un sponsor bine precizat. Multe organizatii folosesc publicitatea pentru a transmite unui anumit public mesaje referitoare la ele insele, la produsele si serviciile lor sau la modul lor de comportament, cu scopul de a determina un raspuns. Acesta poate fi de natura perceptuala(ex: consumatorul isi formeaza anumite pareri in legatura cu un produs sau o marca, ori gusturile pot fi schimbate de catre o anumita reclama); ori de natura comportamentala(ex: consumatorul cumpara produsul sau sporeste cantitatea cumparata).
  La publicitate nu apeleaza numai firme, ci si organizatii cu scop nelucrativ si institutii sociale, cum ar fi institutiile filantropice, muzeele si organizatiile religioase care isi promoveaza cauza in randul unui public divers. Publicitatea e o buna metoda de a informa si de a convinge, cu scopul de a crea preferinte pentru un anumit produs sau de a-i motiva pe consumatori sa consume un anumit produs. Tarile UE cheltuiesc anual pentru publicitate 45,4 miliarde euro.
 Una din primele forme de publicitate, este firma interioara, care de obicei era un semn atragator pe peretii unei cladiri. Cele mai vechi semne au fost desciperite in ruinele Babilonului, Romei Antice, orasului Pompei. Cincisute de ani mai tarziu, comerciantii egipteni amplasau de-a lungul drumurilor publice bucati de stanca in care erau sculptate diverse mesaje cu scopul informarii calatorilor despre produsele sau serviciile oferite. In anii 500 i.e.n. in Roma Antica, mesajele erau pictate pe pereti in scopul promovarii jocurilor publice, afacerilor locale sau pentru a chema alegatorii la vot.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Sedinta de brainstormig. Ce inseamna, metode de brainstorming

Ce sutien mi se potriveste? Marimea corecta la sutien. Calculator marime sutien.

Ce este zaharul? Pro si contra consumului de zahar